معاون وزیر آموزش وپرورش: برنامه محوری، اساس فعالیت دوره تحصیلی ابتدایی است

معاون وزیر آموزش وپرورش: برنامه محوری، اساس فعالیت دوره تحصیلی ابتدایی است


او از احیای معلم راهنما برای فعالیت در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این موضوع در آیین نامه کلاس های چند پایه پیش بینی شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خواستار لحاظ کلاس های چند پایه در برنامه توسعه سنواتی شد و تصریح کرد: مساله اصلی متناسب سازی و انعطاف در برنامه های درسی کلاس های چند پایه است.

دیمه ور با اشاره به اینکه رشته آموزش ابتدایی هم اکنون با پذیرش دانشجو از طریق دانشگاه فرهنگیان فعال است به برنامه درسی این رشته پرداخت و گفت: تغییرات برنامه درسی این رشته شامل سه واحد مدیریت کلاسی چند پایه، 9 واحد فناوری جدید و شش ساعت کارورزی است.

وی گسترش نظام دوره ای را یکی دیگر از برنامه های این معاونت برای دوره های اول و دوم ابتدایی عنوان نمود و گفت: در صورت تامین فضا و امکانات و بررسی موضوع توسط مسئولین استان، می توان مدارس دارای 500 نفر دانش آموز را به دو دوره اول و دوم تبدیل نمود.

او برنامه سنجش نوآموزن پیش دبستان را از دیگر برنامه های سال جاری عنوان نمود و خواستار سنجش نو آموزان قبل از ورود به دوره پیش دبستان شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست دوره آموزش ابتدایی را حساس ترین دوره آموزشی در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: اثر بخشی مباحث آموزشی و تربیتی این دوره زیاد است.

رشید قربانی با اشاره به برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش استان، توانمند سازی نیروی انسانی را یکی از برنامه های راهبردی بر شمرد و با بیان اینکه برگزاری این دوره ها از سال گذشته آغاز شده است برگزاری دوره آموزشی برای کتب جدید التالیف را از اقدامات پیش بینی شده در این راستا عنوان نمود که باید اعتبارات آن توسط مسئولین مربوطه پیش بینی و تامین شود



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : معلم
تاریخ : شنبه 15 / 2 / 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: